گزارش لحظه به لحظه از سفر قالیباف به گیلان
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

گزارش لحظه به لحظه از سفر قالیباف به گیلان/ ادای احترام قالیباف به شهدا و میرزا کوچک خان جنگلی

ghalibaf hilan

محمدباقر قالیباف که به منظور دیدار با مردم به استان گیلان سفر کرده است، دقایقی پیش وارد شهر رشت شد و ابتدای به زیارت امامزاده هاشم(ع) رفت.

محمدباقر قالیباف که به منظور دیدار با مردم به استان گیلان سفر کرده است، دقایقی پیش وارد شهر رشت شد و ابتدای به زیارت امامزاده هاشم(ع) رفت. قالیباف پس از زیارت این امامزاده جلیل القدر به گلزار شهدای شهر رشت رفت و به مقام شامخ شهدای ۸ سال دفاع مقدس ادای احترام کرد. وی در ادامه بر سر مزار میرزا کوچک خان جنگلی حاضر شد و فاتحه قرائت کرد.
قالیباف با حضور در گلزار شهدا بر مزار شهیدان محمود قلی پور، اسماعیل نامجو و محمود کریمی حاضر شد. وی در ادامه بر مزار شهید محمود قناد رفت. مادر این شهید خطاب به قالیباف گفت: خدا شاهد است که همیشه شما را دعا می کنم. راهی که شما می روید ادامه همان راهی است که امام و شهدا به ما معرفی کردند و معلوم است که همیشه رضای خدا را مد نظر دارید.

دکتر قالیباف در فضایی دوستانه با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله قربانی ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با قالیباف و گفتن خیر مقدم به او گفت: شما در هر پست و سمتی که بودید، وظایف خود را به خوبی انجام دادید، کسی که تهران را به این خوبی اداره کرده ، حتما توانایی اداره کشور را دارد. ما امیدواریم رئیس جمهوری نصیب مملکت شود که گذشته و حال او وضعیت روشنی را به ما نشان دهد.

وی با بیان شرایط حساس سیاسی امروز، اصولگرایان را به حمایت از یک نامزد واحد دعوت کرد و گفت: کسی که برای حضور در انتخابات پیش رو اعلام آمادگی کرده‌اند، با یکدیگر تفاوت دیدگاه بسیار دارند. طبیعتا آنهایی که پیرو راه رهبر هستند با دیگران فرق دارند. نگرانی من این است که اصولگرایان و ولایتمداران با اختلاف کلمه صحنه را به دیگران واگذار کنند. انتظار ما و مردم ولایتمدار گیلان این است که عزیزانی که در خط ولایت حرکت می کنند و گوش به فرمان رهبری دارند، به نفع فرد اصلح کنار بروند که اگر چنین نشود و هر کس بگوید من، فرد دیگری می آید و پیروز میدان می شود. نامزدهای اصولگرا باید کنار یکدیگر بنشینند و در بین خود فرد اصلح را پیدا کنند.

وی خطاب به قالیباف گفت: یکی از دوستان می گفت آقای قالیباف تهران را به شکلی اداره کرده که تمام فعالیت مدیران قبلی- که موفقیت‌هایی نیز داشته‌اند‏ – به فراموشی سپرده شده‌. امیدواریم رئیس جمهوری انتخاب شود که این کشتی طوفان زده را به ساحل آرامش برساند.

ساعتی پیش از شروع سخنرانی قالیباف در مسجد مهدیه شهر رشت، ظرفیت شبستان این مسجد تکمیل شده است و همچنان بر جمعیت حاضر در این مسجد افزوده می‌شود. جمعی از جانبازان، روحانیون و خانواده های شهدا در این مراسم حضور دارند.

پلاکاردهایی با نوشته «مردترین باش و علمدار بمان»، «لبیک یا خامنه‌ای» و «مالک اشتر علی، فدایی سید علی» در دستان حاضران دیده می‌شود. در دست داشتن پرچم‌های ایران، تصاویر مقام معظم رهبری، پرچم های سفید و شاخه‌های گل گلایول و شال های  سفید رنگی که بر گردن  گیلانی‌هاست از دیگر حاشیه‌های این مراسم است.

شهردار تهران دقایقی پیش با حضور در مقبره میرزا کوچک‌خان جنگلی به مقام این شهید والا مقام کشور ادای احترام کرد و به قرائت فاتحه پرداخت. در این دیدار، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لاهیجان در مجلس و حسن تامینی نماینده مردم رشت در مجلس، قالیباف را یاری کردند. یکی از جانبازان دفاع مقدس نیز در مقبره میرزا کوچک خان، از قالیباف قدردانی کرد.  قالیباف هم اکنون در حال حرکت به سمت محل برگزاری سخنرانی است.

قالیباف لحظاتی قبل برای سخنرانی در جمع مردم استان گیلان وارد مهدیه شهر رشت شد. مردم این استان با شعارهایی مثل «صلی علی محمد، ناجی ملت آمد» از وی استقبال پرشوری کردند. تا دقایقی دیگر سخنرانی قالیباف شروع خواهد شد.

حسن تأمینی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم این شهر به قالیباف خیر مقدم گفت و در سخنانی او را شهردار خوب تهران و ان شاء الله رئیس جمهور آینده توصیف کرد. وی در ادامه گفت: انصافا قوت قلب گرفتیم، کسی که توانسته تهران را اداره کند کشور را هم می تواند به خوبی اداره کند. آقای قالیباف کسی است که باعث شده شهرداران قبلی در سایه خدمات و طرح‌های عمرانی اش به فراموشی سپرده شوند.

 وی پرکاری قالیباف را از جمله ویژگی های بارز او عنوان کرد.

قالیباف دقایقی پیش سخنرانی خود را در جمع مردم استان گیلان و در مهدیه شهر رشت آغاز کرد. در ادامه مهم‌ترین بخش‌های گفته‌های او را می‌خوانید:

تحولی که در شهر تهران اتفاق  افتاده به دو جهت بوده است؛ یکی احترام به بزرگان و اندیشمندان در حوزه تنظیم برنامه و دوم اعتماد به جوانان. باید خون تازه‌ای در رگ مدیریتی کشور وارد شود.

نباید رفتار سیاست‌زده داشته باشیم، رفتار سیاست‌زده یعنی وقتی اصلاح طلبان می‌آیند نوع عزل و نصب‌ها و بکارگیری‌ نیروها و رفتارها به شکلی است که جز دار و دسته خود کمتر کسی را به کار می گیرند. متقابلا اصولگرایان هم همینطور هستند. مدیر در جمهوری اسلامی در نظام ولایی و دینی انجام وظیفه می‌کند باید به این دو، باور و تعهد داشته باشد، بعد از آن هم لیاقت مهم است، نه در دار و دسته بودن.

من به شما جوانان عزیز عرض می‌کنم به هیچ وجه نگران مباحث اقتصادی نباشید. ضعف دو سال آرامش روانی و ثبات اقتصادی را هر کس، در هر کجا که باشد حس خواهد کرد. این ظرفیت در کشور وجود دارد.

(حاضران بعد از این گفته قالیباف، با تشویق اظهارات وی را مورد تمجید قرار دادند.)

دیگران می‌توانند عملکرد من را نقد کنند؛ من به عنوان محمد باقر قالیباف ۸ سال شهردار تهران بودم، ۵ سال در نیروی انتظامی و چند سال هم در جبهه و قرارگاه سازندگی. کارنامه ام مشخص است، اما من هم این حق را دارم که دیگران را نقد کنم. نقد من این است؛ وضعیت امروز کشور به خاطر مدیریت دوره‌های گذشته بوده است. توانشان همین قدر بوده. باید به این وضعیت پایان داد و خون تازه ای در عرصه مدیریت وارد کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 1:47 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 179
بازدید کل : 55633
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1